Try and see?

Saturday 10 October 2009

Makhamah Syariah 2 my life


Asalamualaikum setelah lama aku x menulis ari terpangil untuk meyatakan sesuatu yang benar yang telah berlaku kepada MyKawan. Setelah lama berjuang untuk hak dan anak2 nya baru lah aku sedar bahawa dia tidak mendapat keadilan sewajar nye, walaupun negara ini mempunyai undang-undang syariah akan tetapi amalan yang dilakukan dinegara tercinta ini amat menjijikan sehingga orang-orang sewajar nye mendapat keadilan tidak diberiperhatian sewajarnye.

Dari sumber-sumber aku miliki bahawa Undang-undang Syariah tidak diberi perhatian sewajar nye oleh kerajaan sehingga kan amalan-amalan tidak betul berlaku didalam system Syariah ni, Aku mungkin kurang ilmu dari segi undang2 itu tetapi, ape yang berlaku keatas Kawan ku membuatkan aku terfikir kenape sehigga ke hari ini masih ade kes-kes yang ade tidak diselesaikan.

Beliau telah berhabis masa, tenaga dan wang beribu-ribu ringgit untuk meyelesaikan masalah ini. Beliau telah berkorban demi masa depan nye dan anak-anaknye untuk kebaikan kedua2 blah pihak tetapi masih gagal berbuat demikian.Kes nye telah lama difailkan dari tahun 2003 sehingga kini masih tidak diselesaikan. Dari cerita yang aku dengari dari beliau bahawa peguam bekas suami dan hakim itu sering bedolah dalik untuk meyelesaikan kes ini. Ape yang aku amati dalam hal ini dan kehidupan aku skrg ini bahawa undang-undang dan keadilan didalam diMalaysia ini amat `Buruk dan Bocor ` .

0 comments:

Islam for all

My Baca Unit

Music...Lovers

CArs & Bike Blogs

TechnoloGi

Gang Blogger