Try and see?

Thursday 9 July 2009

The Night i Learn Something


Friday morning adalah sesuatu yang indah bagi semua umat islam dan aku. Semalam aku di bawah kaki KLCC untuk melihat ape yang terjadi kat Malaysia dan diriku. Aku lihat ramai rakyat Malaysia berpusu-pusu masuk Zouk untuk menghiburkan hati, ade yang tua, muda dan kupu-kupu malam. Aku melihat balik mereka berada disitu disebabkan mereka berlebihan Stress dari berhibur, tapi 1 thing yang aku tahu mereka menikmati malam jumaat 2 dengan hati yang luke. Kenape mereka jadi bergitu, jawapannye ade disetiap hati nurani mereka sendiri. Mereka mencarik ape yang tidak ade dalam hidup mereka iaitu L.O.V.E yang tiada kejujuran diantara mereka. Ini berlaku kerana lifestyle hidup dimalaysia ni tak kira ape bangsa pun say No Commitment TO Love. Why mereka rasa Commitment 2 Love is something Hustle and can make them self Crazy. There is something wrong wit this, Allah give LOVE 2 make peapole peace and harmony 2 us to make this planet better place.
Semalam jugak aku jumpe sorang Homeless, name dia karim(bukan name sebenar) beliau seorang yang banyak pergalaman dan idea. Beliau seorang yang keje keras untuk famili dia tapi kejujuran dia dikianati disebabkan beliau terlalu mempercayai rakan perniagaan dia hingga menhancurkan hidupnya dan family beliau. Walaupun dia jadi begitu, satu benda yang aku paham, he do all this becoz of L.O.V.E. Kesimpulanya Love is everthing untuk benda yang bernyawa dalam kehidupan ini, tanpanya kita tidak boleh hidup seperti anda alami sekarang.

0 comments:

Islam for all

My Baca Unit

Music...Lovers

CArs & Bike Blogs

TechnoloGi

Gang Blogger