Try and see?

Sunday 12 July 2009

The Truth a.k.a Kebenaran



3.35 Petang Ahad, Dah dua hari aku tempat sempat tulis jurnal aku. Dua hari juga lepaslah yelah hari paling bermakna bagi ku. Aku diselembungi dengan kebenaraan yang berada disekeliling ku.Sesuatu benda yang manusia paling takut dalam idup ni ialah The Truth. Ini lah yang berlaku disekeliling aku yang manusia takut ngan realiti. Adakah kita hanya menipu diri kita sendiri untuk membahagiakan seseorang? Aku rasa tidak tetapi itu lah realitinya dalam idup ini yang kita kejer demi mencari kasih yang tak kesampaiyan. Bagi aku hidup ni sempurna tanpa penipuan, tetapi ape yang berlaku sekarang disekeliling kita hanye lah penipuan,kecurangan dan kejahatan berlaku sesama manusia. Hidup ini indah jika kita memgingati Allah yang maha isa. Tetapi manusia dikala ini sudah lupa ngan keindahan yang allah bagikan untuk kita didunia ini hingga membawa kita ke Syurga.
Hidup ini banyak dugaanya, tapi bagi aku adalah sesuatu yang indah kita menghadapinya. Tuhan menjadikan ini ade sebab nya mahu pun baik atau pun buruk semua nya ada jawapanya dan semua manusia didunia ini ade tugasnye masing-masing yang dikurniakan untuk dilaksanakan demi alam dan semesta. Seorang lelaki kita harus percaya yang kita ni diturunkan untuk memimpin umat manusia untuk menjadi kan dunia yang kita duduki ni lebih baik dan sempurna.Wanita pulak dikurnaikan untuk lelaki sebagai pelengkap seseorang lelaki untuk menjadikan dunia ini lebih baik daripada hidup ini keseorangan. Ape yang berlaku kepada ku dan sekeliling ku ini adalah sesuatu yang benar yang patut kita hadapi dengan kewajaran, kejujuran, dan keiklasan supaya kita tidak menipu diri sendiri lagi. Ape salah nye kita menyatakan kebenaran? mahu pun baik ataupun buruk? Kita tak rugi menyatakan kebenaran dalam hidup ini malahan kita akan mendapat KESEMPURNAAN dari nye dan sesama manusia.

0 comments:

Islam for all

My Baca Unit

Music...Lovers

CArs & Bike Blogs

TechnoloGi

Gang Blogger